tisdag 16 juni 2009

Walk of shame

Ok, dags att erkänna :(
Söndagsgrillningen gick åt helvete!
Något gjorde att Landmannbriketterna smulade sig efter antändning i skorstenen. Troligen har senaste tidens ösregn med saken att göra. Nu är det ju inte så att jag har haft briketterna liggande under bar himmel. Utan haft dom på altanen , under tak. Iallafall så fick jag inget som helst drag i mellan briketterna pga smulorna som uppstod.

Allting slutade med att jag var tvungen att avsluta grillningen i UGNEN *skämmes*.

Denna fruktansvärda upplevelse utmynnade i två saker:
1. Min åsikt är numera att briketter SKALL förvaras fuktskyddat!
2. Jag måste testa Webers briketter.
Enligt det allsmäktiga Internet och dess enfödde son "diskussionsforumet", skall dessa briketter vara den enda materia värdig att vidröra bottengallret i en riktig mans grill.

Ett litet telefonsamtal senare är lyckan gjord! Plantagen har Weberbriketter i 10kilossäck för 119:-


Så nu är man innehavare av 20 kilo prima briketter tillverkade av Weber. Förvaras i boa.
Fortsatta rapporter följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar